Urheilu on ihanaa, ärsyttääkö?

Jos mä alan hehkuttamaan tässä mun vaikka esimerkiksi tän päiväistä treeniä, niin ärsyttääkö teitä? Jos vastaus on kyllä ärsyttää, niin mä haluaisin kuulla, että miksi?

diettihiiri1Jos mä kertoisin siitä, miten vietin lauantai-illan sohvan sijasta salilla, treenaten siellä selän, rinnan ja hauikset ja tehden vielä loppuun hikiaerobisen, niin joku siellä varmasti ajattelisi, että mä elostelen, eli siis kehuskelen täällä miten olevinaan hyvä ihminen mä olen kun treenaan, enkä mätä lauantai-iltana sohvan pohjalla sipsii ja namii.

diettihiiriMutta ei, en mä kehuskele. Jokainen tekee ne omat valintansa, miten vapaa-aikansa kuluttaa. Ja mun mielestä, kenenkään ei tarvii ärsyyntyä siitä jos toinen saa hiton hyvän mielen urheilemalla. Mun mielestä ja mulle on ihan ookoo myös se, että jotkut viettää sen lauantai-illan siellä sohvan pohjalla herkkuja syöden, vaikka itse en niin teekkään.

diettihiiri4Tää tuli mieleen, kun joskus saa aina kommenttibokseista lueskella, miten lukijoita ärsyttää lukea blogeissa siitä miten treenaaminen on vaan niin ihanaa kerta toisensa jälkeen, tai miten se aamuinen puuro maistuukaan joka kerta niin hirmuisen hyvälle. Mun mielestä puuro on parasta. Oon syöny sitä aamupalaks tässä jo aika pitkän tovin, eikä edelleenkään kyllästytä. En mä valehtele kun mä sanon, että puuro on ihanaa ja etenkin kun siihen sotkee raejuustoa! En mä valehtele myöskään silloin kun mä hehkutan mun treenejä!

Opin taas uuden tempun. Mikä tän nimi on?

Opin taas uuden tempun. Mikä tän nimi on?

Urheilu on oikeasti ihanaa! Oon aina rakastanu liikkua tavalla tai toisella. Kaikille se ei ehkä aukene samalla tavalla, etenkään jos ei ole mitään harrastustaustaa urheilulajien parissa. Ne fiilikset on siis tullut hankittua jotain toista kautta.

Mutta siis, parisen tuntia, vai menikö siellä jopa reilut, tuli taas lauantai-illan huumaa vietettyä rakkaalla kotisalilla. On selkeesti tässä viimeisen viikon aikana huomannut, että porukkaa on ollut salilla vähemmän. Jopa niihin ruuhka-aikoihin. Joko ihmiset on siis alkaneet rauhoittumaan joulun viettoon?

Itse oon tällä hetkellä mun jouluvapailla. Ollut jo muutaman päivän ja tiistaina palailen vasta töihin. Eli tosiaan tän diettihiiren joulu menee töissä.

Miten teidän joulu menee? Perinteisesti perheen parissa vai jotenkin muuten?

Kaikki ei mee aina putkeen! :D

Kaikki ei mee aina putkeen! :D

Treenaa kuten IFBB pro Jessica Arevalo

Jessica Arevalo on yksi mun motivaationlähteistä. Tää mimmi on samaa ikäluokkaa kuin itse oon. Kattokaa nyt miten huikeassa kunnossa tää nainen on! Myös tää treeniohjelma on mun tyylinen, eli itsekin tähän malliin suunnilleen treenaan. Monet liikkeet on samoja mitä omassakin ohjelmassa lukee.

jessica1Huikea mimmi: Jessica Arevalo!

Tän treeniohjelman mukaan Jessica treenaa salilla viisi kertaa viikkoon. Painotus näyttää olevan, kas kummaa jalka-ja pakaraosastolla. Ja huomatkaa, että rintalihaksille on myös liikkeitä, samoin kuin hauiksille ja ojentajille, vaikka monet bikinikilpailijat ei kuulema edes välttämättä treenaa näitä lihaksia, koska ne ei ole niin välttämättömiä kilpaillessa bikinisarjassa?? Toi kuulostaa jotenkin tyhmälle. Itse ainakin treenaan kaikkia lihasryhmiä, ihan vaan vaikka siksi, että pysyy kroppa tasapainossa.

Tässä siis treeniohjelma ala Jessica Arevalo:

Rinta-ojentaja

  • Lämmitelyksi punnerrukset 3 x 20
  • Penkkipunnerrus tasapenkki 3 x 12, 10, 8
  • Vinopenkki 3 x 12, 10, 8
  • Dipit 3×12
  • Ojentajat taljassa narulla 3 x 12, 10, 8
  • Ojentajat taljassa narulla pään yli 3 x 12, 10, 8

Selkä-hauis

  • Leuanvetoja kolme settiä failureen saakka
  • Ylätalja 3 x 12, 10, 8
  • Kulmasoutu 3 x 12, 10, 8
  • Hauiskääntö käsipainoilla 3 x 12, 10, 8
  • Hauiskääntö tangolla 3 x 12, 10, 8

Reidet-pakarat

  • Kyykyt smithissä tai vapaalla tangolla 6 x 15-20
  • Sumo maastaveto 3 x 12, 10, 8
  • Askelkyykky painoilla 4 x 20 per jalka
  • Reiden ojennukset laitteessa 3 x 12, 10, 8
  • Reiden koukistus maaten 3 x 12, 10, 8

Olkapäät

  • Vipunostot sivulle  4 x 15, 15, 12, 10
  • Viparit eteen käsikerrallaan 3 x 15, 12, 10
  • Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 12, 10, 8
  • Arnold Press 3 x 15, 15, 12
  • Takaolkapäät vinopenkkiin nojaten käsipainoilla 3 x 15

Reidet-pakarat

  • Suorinjaloin maastaveto 4 x 15, 12, 10, 8
  • Askelkyykky painoilla 4 x 20 per jalka
  • Sumo maastaveto 4 x 15, 12, 10, 8
  • Lantionnostot + jalkoken koukistus jumppapallolla 4 x 25
  • Bulgarialainen askelkyykky (takajalka penkillä) 3 x 25
  • Reidenkoukistus maaten 3 x 15

jessicaVoitte käydä lukemassa enemmän Jessican treenisalaisuuksia täältä!

Tästäpä inspiroituneena onkin hyvä lähteä vetämään oma viikon toinen jalkatreeneistä. Tällä kertaa salille saan mukaan mun kovaa treenaavaan työkaverin. Katotaas mitä tytöistä jää jäljelle! :) Sarjat viedään ainakin loppuun saakka!

Voiko kehitystä tulla kolmessa kuukaudessa?

Lupasin eilen, että tänään tuun kertoilemaan vähän tämän hetkisiä mittoja mun kropasta.

Tästä lähdettiin liikkeelle!

Tästä lähdettiin liikkeelle!

Noh, tänään aamulla sitten mittailin vyötäröä ja lantiota. Ja hmm… Fiilikset mittailujen jälkeen oli vähän, että mitä ihmettä.

Tästä linkistä voitte käydä katselemassa mun edellisiä kirjauksia mitoista, vähän jopa pidemmän aikavälin takaa.

Viimeksi en mittailut itseäni heti dietin alussa. Edellinen kisadiettihän alkoi 14.4.2014. Ensimmäinen kirjaus mun mitoista näyttää olevan kalenterissa 5.5.2014. Ja silloinkin oon merkannut vaan vyötärön mitan; 74cm.

Kisaviikon eli syyskuun mittoina oli vyötärö 62cm ja lantio 90,5cm. Noh, tänä aamuna miun vyötärö näytti lukemaa 70cm ja lantio 98cm. Vyötärö on ihan ok, mutta mikä lukema tuo lantion mitta on? 98 senttimetriä? Yhdeksänkymmentäkahdeksan senttiä. Eli takapuolen mitta sen leveimmästä kohdasta. Miun lantio eli takapuoli ei ole koskaan ollut näin leveä. Mutta onko se sittenkään ehkä varsinaisesti leveä tai levinnyt? Jospa se onkin kasvanut johonkin toiseen suuntaan muotoa?

Hassua sinänsä, sillä mun paino on tällä hetkellä melko samoissa lukemissa kuin edellisen dietin aloituksen aikoihin. Kroppa vaan näyttää tyystin erilaiselle. Edellisen kisadietin ansiosta kropasta saatiin polteltua se niin sanottu vauvarasva, joka on ollut siellä kropassa aina ja on sen takia hankalinta saada irtoamaan. Tämän vuoksi toivon, että rasva lähtee palamaan tasaiseen tahtiin tällä toisella dietillä. Ilman mitään junnaamisia.

Voiskohan sittenkin olla niin, että tässä kolmessa kuukaudessa, eli ajassa kisojen jälkeen olisinkin voinut saada jotain muutosta ja kehitystä kropassani aikaiseksi? Sen kai varmaan vaan aika näyttää. Kun päästään tässä dietillä etiäpäin, niin sitten niitä muutoksia voi paremmin tarkastella. Nyt on vaan keskityttävä siihen, että painetaan hommia täysillä.

Illan olkapää-ojentaja-vatsatreenin jälkeen vähän aerobista. Tuli hiki.

Illan olkapää-ojentaja-vatsatreenin jälkeen vähän aerobista, 1410 porrasta. Tuli hiki.

Ps. On nälkä.

#Daytwo -Miten menee?

Kisadietti aloitettu eilen.

Woppaa!

Woppaa!

Voitteko uskoa jos sanon, että viikonloppuna söin antaumuksella vähän sitä sun tätä? Uskokaa pois! Lauantaina kävin Amarillossa syömässä ja sunnuntaina sitten brunssilla vielä ennen työvuoroa. Karkkia ei juurikaan mennyt (mutta laatikollinen snickers-jätskipatukoita kylläkin) ja huomasinpa tuossa, että Kismet-patukka jonka oon ostanut viikonloppuna, löytyi syömättömänä salikassista. Mikä amatöörimäinen moka!! Kyllä nyt harmittaa!

Amarillon vakkaritilaus. Vuohenjuusto, parasta!

Amarillon vakkaritilaus. Vuohenjuusto, parasta!

Brunssilautanen, ja juu, santsasin kyllä! :)

Brunssilautanen, ja juu, santsasin kyllä! :)

Ja jälkkärit tietty!

Ja jälkkärit tietty!

Eilen oli vähän muistamista tän dietin kanssa. Jotenkin se ei oo vielä iskostunut tuonne mieleen, että nyt taas stoppia noitten herkkujen suhteen. Töissä esimerkiksi työkaveri tarjosi namuja, käsi oli jo uhkaavasti menossa rasialle, kun sitten vasta tajusin, että ai niin hitto! Ei nyt. Samoin tänään oli vielä vähän samantyyppistä ongelmaa, mutta lähinnä vaan siis töissä. Onneks työkaverit muistuttelee ystävällisesti, tai lähinnä kauhistelee ääneen, että nytkö et taas syö mitään ja miten ihmeessä pystyn olemaan joulun ilman jouluruokia tai joulusuklaata. Toivon mukaan ihan helposti. Suklaa on paha paikka, mutta nuo jouluruoat korvaan kyllä ihan mielelläni omilla sapuskoilla. Niissä kun ei ole mitään valittamista!

Nyt kun tää on toinen kerta kisadietillä oloa, niin jotenkin se tieto on vielä paremmin päässä, että tää ei oo lopullinen kuuri ja saan sitten taas keväämmällä syödä herkkuja. Tämä on nyt  vaan tämmöinen ajanjakso mun elämässä.  Ja mikä parasta, mä tiedän jo nyt, että mä pystyn tähän!

Mie pystyn tähän!

Mie pystyn tähän!

Viikonlopun mässäilyt aiheutti aikamoisen nestepöhön tähän tyttöön, joka näkyikin maanantaiaamuna vaa’alla kahden kilon lisälastina. Kävin tänään tiistaina vasta tekemässä viikon ekan treenin ja kun viikko alkaa mässäilyviikonlopun jälkeen jalkatreenillä, niin voitte vaan kuvitella sitä hien määrää joka tuossa treenissä irtosi. Hehe! Mutta sumomavessakin liikkui ennätyspainot!

Nyt mä meen tekee foodpreppiä huomiselle! Palataan huomenna ajatuksilla mun valmentajasta ja dietinaloitusmitoista! :)

Onnellinen hymy lauantain ruokaähkyjen jälkeen! :)

Onnellinen hymy lauantain ruokaähkyjen jälkeen! :)

Dietti alkaa än yy tee….

Maanantaina!

Tähän olinkin jo henkisesti valmistautunut. Valmentajan, eli Hanna-Leenan kanssa oli puhetta, että dietti alkaa joko 15.12 tai 22.12 ja dietin aloitus varmistui kun näin valmentajaani pikaisesti eilen salilla kun menin tekemään jalkatreeniä.

Tämä sais taas jännityksen ja riemunsekaisia kiljahduksen ääniä kimpoilemaan mielessäni! Oon tähän nyt niin valmis henkisesti. En tiedä onko tähän kroppaan mitään muutosta saatu aikaan kolmessa kuukaudessa, mutta kireämmäksi voin aina päästä kuin mitä olin edellisissä skaboissa.

dietti7Tuostapa sitä pitäis sitten riipaista ittensä taas kisakireäksi. Työtähän se taas teettää, helpolla ei päästä eikä ole tarkoituskaan. Mie oon valmis kyllä!

Eli mitäs siitä nyt tulee,  #18weeksout maanantaista lähtien! ;)

Maanantai. Ens maanantai!

Maanantai. Ens maanantai!

Look-asoita oon kans jo kerenny miettimään. Siihen tulee muutosta kyllä. Biksut taitaa säilyä ennallaan, korkeintaan vähän saatan konnektoreita muutella.

Alla kuvaa syyskuun kisoista lavalta vasemmalla ja sitten oikealla tällä viikolla otettua kuvaa. Liekkö mitään tapahtunut, itse ei kyllä erota. Enemmän löytää vaan korjattavaa / muokattavaa.

Ja nuo poseeraukset kuntoon, niin kuntoon ettei tuu noin karmaisevia mokia kuten, että vedän lavat yhteen! :D

Ja nuo poseeraukset kuntoon, niin kuntoon ettei tuu noin karmaisevia mokia kuten, että vedän lavat yhteen! :D

Treenit on ihan mahtavia tällä hetkellä. Hanna-Leenan kanssa oon päässy ihan uusiin sfääreihin esimerkiksi jalkatreeneissä. Siitä kertoo mm. se, että mun uus lempparijalkaliike on sumomave! Aivan törkyhyvä liike ja saa pepun niin rusinaksi että! Eilenkin kun kävin tekemässä kahdesta viikon jalkatreenistä sen toisen, mun mielestä ”kevyemmän” niin vitja, että välillä tekis mieli aina luovuttaa ja jättää homma kesken. Mut en siis tietenkään jätä kesken vaan hammasta purren väännän joka toiston joka on ohjelmaan merkattu. Se fiilis sen treenin jälkeen on kyllä sitten ihan omaa luokkaansa. Tosin, ne endorfiinit ei ihan heti puske läpi kun yleensä oon vaan niin puhki hetken aikaa kun oon saanu reenin päätökseen.

dietti11dietti12Ei tarvia paljoa painoilla kikkailla. Tekniikka koko ajan sataprosenttisena ja tekemisen tunne siinä treenattavassa lihaksessa. HUH, sanon mie!

Oon tässä peruspunttitreenin ohella treenaillu satunnaisesti käsillä ja päälläseisontaa, sekä kaikenmaailman tasapainojuttuja. Muistan kun penskana tuli paljonkin kikkailtua omalla painolla kaikenlaista. Muistan esimerkiksi miten jaksoin olohuoneenpöytää vasten etunojasta nostaa itteni vaaka-asentoon, siis ihan käsien varassa. Nykyään a) ei oo niin tukevaa pöytää missään, että vois testata ja b) ei riittäis takuulla voimat. Mukavaa vaihtelua ja tuossa kehittyy ihan älyttömän nopeasti.

dietti8 dietti9 dietti10Tavoitteena mulla on oppia seisomaan käsillä ilman seinän tukea. Jos vaikka ens kesään mennessä ;)

dietti4 dietti111

Tänään ois vuorossa selkä-rinta-hauistreeni! Innosta puhkuen jo odotan sitä! :)

Tämmöstä tänne, dietin aloituksen odottelua. Tämä viikonloppu vähän herkkuja ja hyvää ruokaa syöden ja maanantaina aletaan sitten taas veistelemään!