Kisadietti starttaa….

Jee, nyt taas iloa riittää! Yövuorot tältä erää taputeltu ja ensimmäisen yön olojen jälkeen ei krapulatuntemuksia enää tullutkaan. Työyötkin itsessään meni oikein joutuisasti ja tekemistä piisasi, kuten osasin odottaa, mutta sillä tavalla sopivasti. Ihan hyvä vaan, että on tekemistä niin menee aikakin nopeammin.

viimeisinViime yönä kerettiin mm. vetää lankkuchallenge aamuyön pimeinä tunteina. Voittaja jaksoi 3minuuttia ja 13 sekuntia, itse tulin alas varmaan 3minuutin ja 5sekunnin kohdalla. Hyvin tärisytti kyllä kroppaa! Se oli semmosta taukojumppaa! :)

Ja sit askartelin työkavereiden iloksi Fok_it strippejä kanslian seinille :D

Ja sit askartelin työkavereiden iloksi Fok_it strippejä kanslian seinille :D

Tänään suunnitelmissa oli nousta hyvissä ajoin ylös, että saisin tän rytmin käännettyä taas normaaliksi, mutta eheii. Nore nous vasta viiden aikaan. No eipä sille mitään mahda ja eiku aamupuuron syöntiin ja kahvin keittoon. Vielä jos kerran söis tässä niin lähtis sitten treenaamaan, Eiphän oo ihan niin kova ruuhka salillakaan kun menee vähän myöhemmin.

Tällä viikolla ohjelmistossa on sitten pikkujoulumaratoonit. Keskiviikkona ois  työpaikan ensimmäiset pikkujoulut (tosiaan vasta ensimmäiset, joulukuussa toiset :D), perjantaina liiton, eli Tehyn pikkujoulut ja sitten lauantaina ois vielä yhdet. Juhlittavaa riittää. Vaan varmaan aika pitkälle oon pelkästään ruokalinjalla noissa kemukoissa, vaan never say never ;)  :)

Syöminen on niin kivaa. Ja nyt etenkin se on taas kivaa, kun mennyt kisadietti opetti arvostamaan ruokaa. Ja entistäkin kivemmaksi syömisen taas tekee se, että mulla on nyt tiedossa seuraavan kisadietin aloituspäivämäärä, joten nyt kyllä nautitaan tästä, että ruokaa on riittävästi!

Tortillojen täytettä!

Tortillojen täytettä!

On siellä jauhelihakin jossain alla

On siellä jauhelihakin jossain alla

moti6Kalorithan mulla on noussut aika hyvää tahtia kisadietin jälkeen. Tarkkaa kaloreiden määrää en tällä hetkellä tiedä, mikä on ihan hyvä asia. Mä vaan syön mitä ohjeissa lukee. Ja hyvällä ruokahalulla syönkin! Mutta tosiaan, kisadietti starttaa tuossa joulun alla, päivämäärä on joko 15.12 tai 22.12. Dietti viikkoja tulee semmoinen 18 suunnilleen.

Oonkohan mä ihan hurja, kun odotan oikeasti jo taas innolla, että kisadietti starttaa?

Kerkeen siis vielä hyvin joulutortut paistella ja maistella ja suklaakonvehdit kahvin kanssa nauttia. Sittenpä sitä ollaankin taas hetki ilman mitään ylimääräistä.

Kauhistuttaisiko sinua ajatus joulusta ilman herkkuja ja perinteisiä jouluruokia?

Kävittehän lukemassa jo kuulumiset posetreeneistä? KLIK tästä jos et!

viimeisin2

#Posetreenit

Yötyökrapula päällä. Burana ei auta päänsärkyyn, yökkäilyttää. Pahempi olo kuin viinalla aiheutettu krapula. En tajua miten kroppa pistää yövuoroja vastaan näin kovaa.

Mut joka tapauksessa taistelin itteni tänään sinne posetreeneihin. Ja siellä sen treenin ajan olo oli ihan kohtuullinen.

Jotain kuvamatskuakin on. Tästä sitten taas lähdetään kohti kisoja. Taitaa olla thö päivään 21 viikkoa aikaa. Dietti alkaa tuossa joulukuussa jossakin kohtaa, riippuen seuraavasta kuukaudesta, että miten menee. En malta odottaa!

posetreenit3

Pikkusen naamasta näkee, että tyttö ei nyt ihan käy täysillä, mutta siitä se taas tasottuu.

Ei onneks ihan niin tukevasta kunnosta tarvii diettiä aloitella kuin edellisellä kerralla

Ei onneks ihan niin tukevasta kunnosta tarvii diettiä aloitella kuin edellisellä kerralla

Tavoitteenahan on saada tiukempi kroppa (huomattavasti) kevään kisoihin kuin mitä nyt syksyllä nähtiin.

posetreenit1posetreenitposetreenit4Mut siitäpä sitä lähdetään pakettia työstämään. Tai siis onhan sitä jo työstetty tietenkin koko ajan. Mutta niin…

Heippa!

Vuorotyö todellakin vaikuttaa treeneihin

Onpa ollut kiva päivä.

moti4Näin voisin aloittaa. Mutta naah. Jotenkin oon jo lamaantunut pelkästä ajatuksesta, että yöksi joudun menemään töihin.

Vaikka oonkin lamaantunut, niin oon silti käynyt tänään treenaamassa. Se pikkuinen ärsyttävä ääni tuolla päässä sanoi, että  mitäs jos skippaisit treenit ja menist nukkumaan. Mutta olin kaukaa viisas, ja kun kävin tänään ripsihuollossa niin olin pakannut mukaan jo salikamat. Voisin olla melko varma, että treenit ois jääny pitkien päiväunien toivossa kakkoseksi. Mutta, siis kävin treenamassa olkapäät ja ojentajat. Kerkeen mä siltikin nukkua vielä!

Salikamat mukana, se o sillo mentävä myös salille. Ei niitä turhaan mukana kanneta!

Salikamat mukana, se o sillo mentävä myös salille. Ei niitä turhaan mukana kanneta!

Ripset huollettu

Ripset huollettu

Kiitos vaan BeautyBox!

Kiitos vaan BeautyBox!

Olikin jotenkin tosi huonosti kulkeva treeni. Tiiättekö sen tunteen, kun tavallaan treeni kulkee, mutta sitten siitä puuttuu se joku juttu? Valmentaja oli tänään itse samaan aikaan treenaamassa ja pari sanaa siinä vaihdettiin. Hän toi esille sen, että kolmivuorotyön vaikutus on varmasti melkoinen treeneihin. Jäin miettimään tuota. Tottahan se on, että joka treeni ei voi olla super yber mega paras, mutta välillä tää nihkeys treeneissä pistää miettimään, että mistä kiikastaa. Tänäänkin oli hyvät unet alla, olin syönyt hyvin, lämmittelin ennen treeniä kunnolla mutta silti. Ei jotenkin päässy antamaan sitä mitä joskus oon esim. tuossakin treenissä antanut. Joo, toki tein täysillä, tai niin täysillä kuin tänään vaan irtos, itteni loppuun saakka, mutta se oli eri tavalla täysiä kuin silloin kun kaikki natsais joka osa-alueella.

Ei auttanu eilen syödyt subit ja pusut tän päivän treeneissä :(

Ei auttanu eilen syödyt subit ja pusut tän päivän treeneissä :(

Tajusinkin tässä miettiessäni, että mulla on tällä viikolla ollut tasan yksi vapaa ja se oli maanantai. Seuraava vapaa on ensiviikon tiistai. Maanantaiaamuna loppuu valvomiset ja se päivä menee aika sumussa. Eli kuusi työpäivää peräjälkeen joka huipentuu kolmeen yli 10 tunnin työvuoroon. Sitten kun siihen lisätään se unenlaatu, mitä se aina on kun päiväsaikaan koittaa nukkua. Joo, saan kyllä unen, mutta se ei todellakaan ole yhtä palauttavaa unta kuin jos vertaa nukkumista yöaikaan.

Saas nähdä kuin viikonlopun aikana treenit rullaa. Ja treeneistä puheenollen, huomenna ois posetreenit mun valmentajan johdolla. Hanna-Leenalla, eli mun valmentajalla on nyt useampia kisavalmennettavia, joten päästään ihan kunnon porukalla treenailemaan poseerauksia ja kävelyjä. Osa toki kilpailee eri sarjassa, mutta silti! Hiton hienoo!

tääpäivä6 tääpäivä5Eilen kävin treenailemassa jalat ja voi hitto sitä yhtä supersarjaa mikä mun treenissä on. Koitan olla ajattelematta treeniä ja niitä liikkeitä etukäteen ettei tulis stressiä kun tietää miten paskalle se tuntuu siinä hetkessä kun teet niitä liikkeitä. Mut silti, voittajan on helppo hymyillä ja voitin itseni jälleen kerran. Treeni tehty ja olotila treenin jälkeen antoi kiitoksen. :)

Vähän niinku tolleen jotenkin :D

Vähän niinku tolleen jotenkin :D

Kävin eilen vielä jalkajumpan jälkeen vähän hillumassa meidän salin jumppasalissa. Tulin siihen tulokseen, että joskus varmaan saan vielä videoitua mun niskoilleen tippumisen kun koitan tehdä kaikenlaista älytöntä. Eilen opettelin mm. seisomaan käsillä. Hankalin osuus oli se, kun sieltä käsilläseisonnasta piti tulla pois. :D Mie sitten silleen tulin sieltä sulavasti seinää pitkin sivuluisua jotenkin päin alas. Mietin, että pitäiskö siinä oikeaoppisesti kävellä käsillä seinästä vähän kaueammaksi ja sitten tuoda ne jalat vasta alas sieltä seinältä? Pitänee kokeilla ens kerralla :D

Kyllä tää tästä!

Kyllä tää tästä!

Ihanaa viikonloppua! Pusss moiiii! <3

Motivaatiovinkit jakoon!

Tammikuu tulla jollottaa tulevaisuudessa ja sen mukanaan kaikenmaailman uudenvuodenlupaukset paremmasta minästä ja uudesta elämästä, lupaus tupakoinnin lopettamisesta, tipattomasta tammikuusta ja ainakin kymmenestä pudotetusta kilosta.

Mua rupes ihan ahdistamaan pelkästään kun kirjoitin nuo tuohon.

Kun lähtee tavoittelemaan jotain muutosta johonkin asiaan niin motivaatio on tuolloin vähintäänkin, ja siis paino sanalla vähintään 110%. Monesti ihmiset luovat mielessään sen tietyn lopputuloksen johon aikovat päästä.

Tupakoinnin lopetan seinään useamman vuoden kessuttelun jälkeen, ja tietenkin ilman mitään nikotiinipurkkia tai muita. Samaan syssyynhän kannattaa pitää sitten nenänvalkaisukin, kun onhan tuota tullut juopoteltuakin ihan tarpeeksi. No oikeestaan ne jenkkakahvatkin sais lähteä lätkimään. Aloitanpa siis lenkkeilyn. Onneks on lenkkikengät, kävinhän lenkillä viimeksi kolme vuotta sitten.

Uutta elämää ja useampaa eri lupausta uudesta minästä jaksetaan ehkä vaivoin toteuttaa parin viikon ajan. Sitten alkaa saranat paukkua liitoksistaan. Liika kun vain on liikaa. Elämäntapamuutoksessakin. Tälläisessä tilanteessa harvemmin auttaa motivaatiolauseet tai ajatus terveemmistä keuhkoista tai niistä tavoitefarkuista siellä vaatekomeron ylähyllyllä. Mitä väliä, ei minusta oo tähän. Noin ajattelisin varmasti itsekin.

Mun mielestä asiaa pitäisi lähteä toteuttamaan yksi asia kerrallaan. Lisätään liikuntaa. Vähennetään tupakointia pikkuhiljaa siten, että kohta se jää kokonaan pois. Aletaan kiinnittämään ruokailuihin huomiota ja tekemään asteittaisia muutoksia.

moti2Alkuun kannattaa miettiä se yksi asia jota lähtee muuttamaan. Mieti selkeä tavoite. Mieti miksi haluat muuttaa sen asian. Kirjaa ajatuksia vaikka ylös. Mieti myös tarkkaan, että tahdotko oikeasti muutosta. Sillä jos et tahdo muutosta 100%:sti, niin tavoitteet jää tällöin myös aika usein vain haaveeksi. On helppo sallia itselleen repsahduksia, jos niille löytää sopivan tekosyyn.

Kun aloittaa jonkin uuden jutun, niin motivaatiohan on yleensä ihan tapissaan ja innostusta riittää. Ei kuitenkaan kannata ampua itseään nilkkaan. Jos aloitat täysillä heti alussa ja laitat itsestäsi kaikki likoon, niin syöt motivaation loppuun alta aikayksikön. Hitaasti hyvä tulee, asiassa kuin asiassa. Ei tarvitse esittää täydellistä ihmistä ja saada valtavia muutoksia aikaan lyhyessä ajassa. Sitä paitsi pitkäjänteisesti tapahtuneet muutokset ovat yleensä niitä kestävämpiä.

Norppa ja Norpan haba 2012 Syyskuussa

Norppa ja Norpan haba 2012 Syyskuussa

Norppa ja Norpan haba 2014 marraskuussa, eli eilen.

Norppa ja Norpan haba 2014 marraskuussa, eli eilen.

Kun sitten huomaat, että vanhoihin tapoihin tai sinuun itseesi on tullut positiivisia muutoksia, niin ole rohkeasti ylpeä niistä. Ihminen saa tuntea omista teoistaan ja aikaansaannoksistaan tyytyväisyyttä! Voit jopa palkita itsesi!

motiEhkä tärkein juttu kaikista on se ettet lähde vertailemaan itseäsi muihin! Sinä olet yksilö ja toteutat omaa juttuasi omalla tyylillä, joka sopii juuri sinulle. :)

No niin lukijat, kertokaapa teidän parhaat motivaatiovinkkinne!

Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
- Henry Ford

moti1

#Kotitreeni

Uusi viikko ja uudet kujeet!

kotijumppa6Todellakin kujeet. Tänään on ollu taas semmonen pikku villiviikari täällä päässä, että oon vaan taas kikatellu ja juoninu koko päivän. Kikatellu lähinnä itselle. Jos haluat niin voit käydä kattoo mun iltajumppavideon Instagramista! Sieltähän mut löytää nimimerkillä @jossuwow Ei voi muuta sanoa kuin, että hullulla on halvat huvit. Jopa ihan ilmaset, ainakin tässä tapauksessa!

Mut mitäpäs tänne. Vapaapäivää oon tänään viettänyt. Loppuviikko meneekin komiasti töissä, huipentuen oikein ylelliseen kolmen yövuoron putkeen (yök). Pikkujouluaika, viikonloppu ja yövuorot. Sitä tietää taas, että on jos jonkinmoista veitikkaa liikenteessä ja osa niistä sitten eksyy myös tuonne meille. Voisinpa veikata, että saa varmasti tehdä taas palkkansa eteen töitä. :)

Mutta niin, tänään oli vapaa ja oi että nukuin kuin prinsessa monta monta tuntia viime yönä! Yhteensä yhdeksän tunnin unet! Kyllä mieli ja sielu sai nyt lepoa. Sit sai rauhassa aloitella päivän, syödä puuron ja juoda kahvit. Hiuksetkin suoristin oikein ajan kanssa ja laitoinpa jopa vähän meikkiä. Ja otin pari selfietä sen kunniaks :D (Ihan kuin en muuten ois ottanut).

kotijumppa2Iltapäivästä sitten lähdin salille ja milläpäs muullakaan se viikko alkaisi tehokkaasti kuin jalkatreenillä. Jepou! Ja hyvin alkoikin. Takareiskat oli aika pumpissa ja vatsatkin sanoi kiitos nam treenistään.

kotijumppa3Tähän väliin voisinkin jakaa yhden oikein superin ja tehokkaan vatsalihasliikkeen. Vuorikiipeilijä. Eli homma toimii siten, että meet ihan normaaliin lankkuasentoon, siis varpaiden ja kyynärvarsien varaan maahan. Sitten vuoronperään viet polvea kohti vastakkaista kainaloa eli näin ikkään:

kotijumppa7

kotijumppa8

Tuntuu!

Tuntuu!

Tuntuu tosi hyvin itsellä ainakin. Ottaa sekä sivuvatsoihin, että tohon keskelle. Kokeilkaa ihmeessä! Ja jos, eikun siis KUN sitten kokeilette tota liikettä ja jos ootte Instagramissa, niin vielä on aikaa osallistua Fitfashionin #kotitreeni skabaan! Eli Instagramissa lisäät vain #kotitreeni aiheisen kuvan, vaikka esim. kuva kun teet tuota vuorikiipeilijää ;) tägäät kuvaan #kotitreeni ja #fitfashionfi ja palkintona voit saada Casallin kotitreenisetin, jonka arvo on 50€!

kotijumppa12 kotijumppa11

Eikun vaan kaikki jumppailemaan kotona. Hyvä treeni ei katso aikaa, eikä paikkaa. Et tarvii siihen kuntosalijäsenyyttä, etkä erikoisia treenivaatteita!

kotijumppa4kotijumppa5Eiku pussss moiiii! :)